Fri. May 17th, 2024

Ukoliko u stanu, kući ili u poslovnom, odnosno u bilo kom drugom objektu postoji klima uređaj, neophodno je da on bude i pravilno korišćen i pravilno održavan. A to dalje znači da mora redovno da bude vršen servis i to od strane osoba koje su za to specijalizovane. 

Međutim, ono što mnogi korisnici ovih uređaja često zaboravljaju jeste da je za optimalno funkcionisanje tog uređaja neophodan i predsezonski servis klime. 

Šta podrazumeva predsezonski servis klime?

Jasno je iz naziva da je u pitanju servis klime pred početak grejne sezone. Dobro je poznata informacija da u poslednje vreme sve više ljudi biraju ovu opciju za grejanje, pa je zato neophodno da konkretni klima uređaj bude adekvatno pripremljen. 

Slobodno se može reći da je predsenzorski servis zapravo preventivna usluga, koja obezbeđuje nesmetano funkcionisanje tog uređaja u narednom periodu. 

Nepisano je pravilo da se jednom u toku godine radi predsezonski servis a ako je u pitanju uređaj koji se koristi u stambenim prostorima. Međutim, ako se klima uređaj koristi na primer u ugostiteljskim objektima ili u supermarketima, onda je preporuka da predsezonski servis klime bude vršen na svakih šest meseci. 

Da li je predsezonski servis klime zaista neophodan?

Dobro je poznato da kako vreme odmiče, tako i klima uređaj radi slabije. Kako pokazuju rezultati sprovedenih istraživanja, na godišnjem nivou je sasvim normalno da jedna jedinica, odnosno klima uređaj gubi na snazi oko 5 %. Isto to se odnosi i na efikasnost klima uređaja, ali ako se redovno održava i to na pravilan način, što znači da moraju biti angažovani profesionalci i za predsezonski i za redovan servis klime, onda će efikasnost tog uređaja biti na optimalnom nivou dugi niz godina. 

Sve to dalje u suštini znači da će vlasnici konkretnog stambenog ili poslovnog prostora zapravo uštedeti, a uz to će imati i klima uređaj koji funkcioniše na optimalnom nivou. 

Drugi izuzetno značajan razlog za redovan servis vezan je za zdravlje osoba koje u konkretnom prostoru ili žive ili rade ili u njemu borave na kratko, kao što su na primer supermarketi ili prodavnice različite robe, te restorani i drugi objekti takve vrste. 

Naime, ako se klima uređaj ne održava na pravilan način, to znači da će i prečišćavanje vazduha u tom prostoru da bude dovedeno u pitanje. Zapravo, ako se ne vrši redovna kontrola i čišćenje filtera i unutrašnjosti uređaja, onda najpre dolazi do nagomilavanja mikroorganizama i bakterija u njemu, pa sve to dalje i te kako ima negativan uticaj na zdravlje ljudi koji se nalaze u tom prostoru. 

Čišćenje i dezinfekcija na prvom mestu filtera je ono što čini servis značajnim, prosto zato što će na taj način biti obezbeđeno optimalno funkcionisanje uređaja, tako da neće biti negativnog uticaja na zdravlje ukućana ili ljudi koji u konkretnom prostoru borave. Pored toga, a bez obzira da li je u pitanju redovan ili predsezonski servis klime, stručnjaci koji su angažovani će očistiti i dezinfikovati i isparivače. Uz sve to, pobrinuće se i da prekontrolišu rashladnu instalaciju, odnosno pritisak freona u njoj, kao i turbine koje postoje u konkretnom uređaju. Ukoliko budu procenili, majstori će izvršiti i dopunjavanje freona, a neretko redovan i predsezonski servis klima uređaja uključuje i proveru elektroinstalacija. 

Sve to zajedno će omogućiti konkretnom uređaju da i dalje funkcioniše efikasno.