Mon. May 6th, 2024

Za svaku punoletnu osobu od velike važnosti je polaganje vozačkog ispita uz sticanje praktičnih znanja vožnje na otvorenom putu.

Ne postoji jedinstveno pravilo za obuku vožnje osim polaganje teorijskih testova sa posebnim akcentom na bezbednost saobraćaja. Lice koje se odluči da svoje veštine budućeg aktivnog vozača sprovede u delo, mora biti ozbiljno sa svim shvatanjem odgovornosti kao učesnika u saobraćaju. Od velike važnosti za savladavanje potrebnih pravila vožnje ima instruktor same obuke. Lice koje poseduje licencu za obuku budućeg vozača znatno uliva poverenje svakom kandidatu.

Odaberite auto škole sa stručno osposobljenim i motivisanim instruktorima vožnje

Gotovo sve auto škole garantuju za svoje radnike odnosno instruktore, jer pored stručnosti koju poseduju, psihološka procena budućeg vozača je takođe veoma bitna. Samostalnost u daljoj vožnji se svakako ostvaruje sigurnošću i poštovanjem pravila uz očuvanje svoje i tuđe bezbednosti. 

Uz dobro savladan celokupan nastavni plan i program teorijske obuke. Budući vozač se laganom vožnjom priprema za učestvovanje u saobraćaju. Manervisanje vozilom se najbolje savladava aktivnim vežbanjem parkiranja i kretanjem vozila u rikverc. Na poligonima sa jasno obeleženim belim linijama, vežba se upravno parkiranje. Sve auto škole poseduju poligone na kojima se budući vozač uči startnom paljenju vozila, parkiranju, kretanju vozila unazad i upotreba ručne na višim terenima uz istovremeno kretanje. 

Kao krajnji ishod uspešno savladanog praktičnog dela vožnje, sledi zadovoljstvo samih budućih vozača uz ostvareno samopouzdanje i održavanje sigurnosti tokom vožnje.

Bezbednost u saobraćaju znači smanjeni broj saobraćajnih nezgoda

Svaki element koji može učestvovati u saobraćajnoj nezgodi ili čak izazvati saobraćajnu nezgodu, ima za cilj dejstvo aktivne bezbednosti u saobraćaju. Pored aktivne bezbednosti razvila se i pasivna u kojoj najveću važnost i osnovi element čini upravo vozač. 

Usled edukacije i redovnog ulaganja u putnu infrastrukturu i celokupan sistem, društvo kao celina čini osnovnu stavku. Vozač je u suštini najviše bezbedan ako sam proceni sve opasne ili potencijalno opasne situacije, tako da svoju vožnju prilagodi trenutnim uslovima puta. Ono što samo vozilo čini bezbednim je stanje samog vozila pri čemu se sistem za kočenje i stanje guma izdvajaju kao zasebne celine. Put na kome se vožnja odvija a smatra se najbezbednijim u aktivnom saobraćaju, treba biti suv, sa ugrađenom adekvatnom saobraćajnom signalizacijom uz dobru preglednost. 

Kod pasivne bezbednosti u auto školama se svaki akcenat bezbednosti usmerava na vozača i reagovanje u svim akcidentnim situacijama i uspešno izbegavanje istih. Uz navedenu bezbednost, vozilo mora sadržati svu potrebnu sigurnosnu opremu uz ispravnost svih spoljašnih i unutrašnjim delova vozila. Bezbednost puta je takođe podjednako bitna za oba tima saobraćajne bezbednosti.

 Put koji ne poseduje prepreke uz izostanak teških betonskih stubova sa strane puta, smatra se bezbednim. Na auto-putu osvetljenost nije dozvoljena jer bankine sadrže svetleće elemente za obeležavanje krajnjih tački puta. Osvetljenost svakako nije preporučena jer usled neprilagođene brzine i gubitna kontrole nad vozilom, vozač može udariti u postojeće betonske stubove. Osvetljenje je jedino dozvoljeno na putnim deonicama za naplatu putarina.

Ono što svaki pojedinačni vozač mora da uradi zarad svoje bezbednosti, odnosi se na upotrebu sigurnosnog pojasa uz vožnju u treznom stanju i bez upotrebe mobilnih telefona koji svakom vozaču skreću pažnju.