Sat. May 11th, 2024

Danas kod parfema nikako nije dozvoljeno da budu obični. Da budu onakvi da je komentar samo “lep je”. Mnogi od parfema traže da bude jedn kompletno metničko delo – da bude nezaboravnog mirisa, ali i upakovan u bočicu koja pleni dizajnom.

Toliko je parfema kada pogledate rafove u parfimerijama, a jedan od njih treba da na najbolji mogući način privuče kupca da se odluči baš za njega. Šta je ono što doprinosi da se uhvatimo baš za tu jednu bočicu? Kako se proizvođači parfema bore za mesto na listama najtraženijih i najpopularnijih parfema? Nije lako, ali nekima očigledno uspeva.

Na prvom mestu postojanost i kvalitet

Niko od nas ne želi da za određeni parfem izdvoji ne tako beznačajnu sumu novca a da se on nakon kratkog vremena nakon nanošenja i ne oseća. Zato je mnogima postojanost parfema izuzetno važna kod jednog parfema. Međutim, u nekim slučajevima ta postojanost ne zavisi samo od toga kakav je kvalitet parfema, već i do osobe koja ga koristi. Odnosno, zavisi od tipa nečije kože, odnosno da li je suva ili je hidrirana, glatka ili hrapava i od toga često zavisi da li će miris pre ili kasnije nestati.

Marketing kao najjače oružje – zaštitna lica Ema Votson za Prada Paradoxe, Kris Hemsfort za Boss Bottle Infinity 

Kada se pojavi neki parfem, uz njega gotovo po pravilu ide zaštitno lice, i ono je veoma važan deo marketinške kampanje u sektoru parfema, odnosno određenih brendova. Na bilbordima ih često možemo videti, kao i na reklamama na vebu. Vrlo često su ta zaštitna lica manekeni, glumci, pevači, sportisti – jednostavno, uticajni ljudi i influenseri koji prenose svoju popularnost na proizvode koje reklamiraju.

Neretko, mnogi od veoma važnih i poznatih lica imaju i svoje linije parfema, koji su kod ciljnih grupa veliki hit. Te kampanje se osmišljavaju da karakter poznate ličnosti ide uz “karakter” parfema, odnosno utiska koji ostavlja, pa je tako, recimo,Ema Votson zaštitno lice za Prada Paradoxe, a zajednička osobina im je autentičnost. Više informacija o ovom parfemu pogledajte ovde.

Izgled bočice i pakovanje kao priča za sebe, ali opet neodvojiva od sadržaja koji je unutra

Ono što kupce prvo privuče i nije zapravo miris. Jer ga oni mogu osetiti tek kada uzmu bočicu u ruke i prsnu parfem. Dakle, mora da nas brend prvo privuče izgledom, a to svakako zavisi od ukusa pojedinca, jer će nekoga privući jednostavnost a nekog ekstravagancija, drugog će pak privući omiljena boja ili nesvakidašnji način otvaranja i zatvaranja boce. Bilo kako bilo, izgled bočice i njen dizajn je i te kako važan i ponekad odlučujući u izboru parfema. Kada se spoljašnjost uklopi sa sadržajem, odnosno parfemom – pun pogodak!

 Različite promotivne akcije

Da bi se jedan parfem probio na tržištu, prethodi mu niz marketinških aktivnosti – u to spada deljenje promotivnih uzoraka, promocije u kojima se mogu isprobati parfemi i kupiti po posebnoj ceni, i tome slično. Vrlo često se uz njih, po isto tako posebnim cenama, nude i proizvodi iz te linije kao što su gelovi za tuširanje, losioni za telo, afteršejv i slično.