Thu. Nov 21st, 2024

Večno pitanje jeste kada je najbolji period da se započne učenje engleskog, tj. bilo kojeg stranog jezika kod dece. Neodumica je mnogo, ali je svakako najvažnija ona koja se tiče razvoja govornog aparata i razvoja maternjeg jezika, jer ne bi trebalo da dođe do sudaranja maternjeg i stranog u trenucima koji mogu da izazovu zbunjenost u dečijim glavama. Zato je glavni odgovor na pitanje da se engleski za decu praktikuje već u trenucima kada se uvidi da je dete sposobno da razume svoj maternji jezik, da se njim urednog koristi u svim svakodnevnim situacijama, pa nema bojazni od bilo kakve zbunjenost. 

Činjenica je da deca lakše uče jezike, jer odrasle osobe uvek započinju od usvajanja pravila, osnovnih znanja, pa do trenutka sklapanja najjednostavnijih rečenica prolazi jako dug vremenski period, koji je svakako još duži do uspostavljanja normalne komunikacije u brojnim situacijama. Sve to, deca „preskaču“, jer ne počinju od pravila i normi jezika, već od usvajanja onoga što je prisutno u njihovoj okolini, pa se tako online engleski za decu sprovodi kroz igru i zabavu, muziku, druženje, čime se ostvaruje poznavanje i do dve hiljade reči u najranijem periodu.

Koji je najbolji uzrast za učenje engleskog?

Mogli bismo ovde odvojiti dve etape, jedna je negde od oko treće godine do predškolskog perioda, a druga je u predškolskom uzrastu. Tokom ovog perioda deca sasvim spontano usvajaju sva znanja koja im se plasiraju, koristeći prirodnu sposobnost da pamte i da im upamćeno ostane u dugotrajnoj memoriji. Početna znanja ostvaruju se oko četvrte godine, dok se potpuni temelji za učenje engleskog ostvaruju u predškolskom periodu.

Čvrsti temelji koji se postavljaju u ovim uzrastima čine da dete najkasnije do svoje četrnaeste godine postane ttečni govornik engleskoj jezika, uz sposobnost da na tom jeziku razmišlja u približnoj meri kao na maternjem jeziku. O tome koliko to može da olakša i unapredi dalje školovanje, te poslovne orijentacije i uspehe nije potrebno mnogo ni govoriti. Ono šta je postalo pitanje u današnjem vremenu jeste da li online engleski za decu u uslovima pandemijskim može da zadovolji sve kriterijume učenja kao regularna nastava.

Online engleski za decu

Kada govorimo o tome da li je online engleski za decu dovoljan za učenje i usvajanje novih znanja koja se mogu dalje koristiti bez ikakvih prepreka pitanje dolazi od odraslih i uglavnom od generacija koje nisu u svom školskom i vanškolskom sistemu navikle na medije koji su danas prisutni. Važna činjenica jeste to da se online engleski za decu organizuje za mališane koji su navikli na internet, mobilne telefone, tablet računare, koji su isključivo deo online sveta. Zato je taj vid učenja njima mnogo približniji, nekad i razumljiviji, od standardnih i od dugogodišnje prakse.

Kao i bilo koji vid nastave, tako se i online engleski za decu priprema i planira u vezi sa planovima, ciljevima, zahtevima plasiranog znanja, čime se postiže isti efekat učenja kao i u nastavi koja se odvija uživo, pa možda čak i više. I online nastava se dešava u realnom vremenu, kroz interakciju, tako da ono što je najvažnije za nastavu ostaje nepromenjeno, bilo on ili off line.