Jutarnji ritual oko 60 odsto stanovnika planete se ne razlikuje mnogo. Od ustajanja, obavljanja lične higijene, zatim ispijanja omiljenog napitka (kafe ili čaja), doručka, većina ljudi uz sve te „poslove“ se trudi da se informiše o najvažnijim informacijama, odnosno čita vesti na portalima ili gleda informativni program na TV-u.
Nekada je slika „idealnog“ porodičnog doručka svuda bila slična: dok tata čita novine, mama postavlja toplu, sveže pripremljenu hranu na sto svojoj deci i suprugu. Kasnije se ta slika promenila, pa su se umesto čitanja vesti, informacije saznavale sa malih ekrana, odnosno sa televizijskih informativnih programa. Danas, u 21. veku, opet su stvari drugačije. Dok je u mnogim domaćinstvima obred zajedničkog doručka uglavnom opstao, način saznavanja aktuelnih vesti se promenio. Danas i mama i tata čitaju vesti sa internet portala.
Zahvaljujući brzom razvoju moderne tehnologije, vesti su danas u samo nekoliko klikova svima dostupne. Većina ljudi ima instalirane aplikacije omiljenih informativnih portala, preko kojih se informiše o najnovijim vestima. Zbog same „lakoće“ saznavanja novih informacija, zahtevi čitalačke publike su se promenili i na taj način su postavljeni novi standardi novinarima.
Dok su novinari štampanih izdanja imali, i danas imaju vremena da kada saznaju određenu informaciju istraže i „prošire“ priču, novinari digitalnih medija, odnosno radnici na portalima nemaju taj „luksuz“. U trci za većim brojem klikova i što većom posetom na poralima, vesti moraju da se objavljuju u rekordnom roku. Ta praksa se primenjuje uglavnom zbog konkurencije, jer se ne kaže uzalud da „vesti brzo putuju“, tako se uglavnom dešava da i ostale redakcije saznaju informaiciju o bitnim vestima. Nakon objavljivanja inicijalne vesti, praksa je da se ostale informacije, odnosno nova saznanja posebno objavlju.
Zahtevi čitalačke publike u prenošenju vesti
Zbog svih pogodnosti koje su donele nove tehnologije, odnosno lakog pristupa informacijama, sami čitaoci zahtevaju drugačiji pristup u prenošenju vesti. Moderan čovek 21. veka koji u svakom trenuku ima kod sebe mobilni telefon želi da sve informacije o bilo kom događaju dobije „sada i odmah“. Osim obične informacije, čitaoci zahtevaju da vesti budu dopunjene ilustrativnim materijalom, odnosno snimcima i fotografijama određenog događaja. Zbog toga novinari zaposleni na portalima imaju zadatak da pronađu što više ilustrativnog sadržaja kako bi čitaocima vesti bile što zanimljivije. Tada se pribegava sakupljanju informacija sa društvenih mreža.
Prenošenje vesti sa društvenih mreža
Korisnici društvenih mreža su odavno shvatili koliku moć imaju ovi mediji u kreiranju mišljenja i „oblikovanju“ raspoloženja širokih narodnih masa. Tako su pojedinci počeli da dele informacije o aktuelnim događajima i pretvorili se u novinare amatere. Uz pomoć lake pretrage koju su omogućili društveni mediji, ukoliko samo ukucamo ključnu reč u pretraživač, informacije o nekom događaju (na primer o požaru u Grčkoj ili ekološkoj katastrofi u Kaliforniji) ili slike i snimci se odmah pojavljuju. Tako novinari pronalaze ilustrativni sadržaj za vesti koje prenose. Međutim, u preuzimanju ovakvog sadržaja i prenošenju vesti sa društvenih mreža novinari uvek moraju biti na oprezu jer pojedinci ili organizacije često pribegavaju manipulaciji ili prenošenju lažnih vesti.